بیوگرافی کوتاه از یاس

ساخت وبلاگ


بعد از مرگ ناگهاني پدرش تمام مسئوليت خانواده بردوش او افتاد و توانست به سختي بدهي هاي پدرش را بپردازد.
او در هجده سالگي فکر رفتن به دانشگاه را از سرش بيرون کرد وبراي حمايت از خانواده اش _ مادر،برادرکوچکش و خواهرانش _ مشغول کار شد.
در اين هنگام بود که شروع به نوشتن شعر کرد که خيلي زود تبديل به متن آهنگ هايش شد.
اين کار باعث مي شد تا او به ياد پدرش بماند.
زلزله ي بم تاثير عميقي بر روي ياس گذاشت و باعث شد تا او اولين آهنگش را به نام بم بنويسد که ابتداي خواندن حرفه اي او بود.
او متوجه شد که توانايي گفتن تمام واقعيت ها را به زبان رپ دارد.
او تصميم داشت تا براي کارهايش مجوز بگيرد ولي براي اين کار با مشکلات زيادي مواجه شد و بارها مورد تمسخر قرار گرفت، ولي در نهايت موفق شد و توانست براي شش آهنگ از ده آهنگش مجوز بگيرد.
کارهاي او مهمولا با بيان مشکلات اجتماعي جامعه شروع مي شود و با اميد پايان مي يابد.او در آهنگ هايش ناسزا نمي گويد
و از بيان مسائل س-ک-س-ي وخشن اجتناب مي کند.

 

توسعه رپ فارسی

ترانه های یاس از آب های بین المللی نیز گذشت و هم اکنون به عنوان یکی از حنجره های نسل جدید چه در ایران و چه در خارج از ایران شده است. وی با شرکت در تورهای مختلف دانشجویی عازم آمریکا شد و به مبدل هنرمندی شد که موسیقی رپ فارسی را توسعه داده است. او کنسرت هایی در شهرهای مختلف آمریکا همانند لس آنجلس ، واشینگتن ، لاس وگاس ، نیویورک ، دیترویت و شیکاگو برگزار نموده است و همچنین به عنوان نماینده ای از موسیقی رپ فارسی تجربه اجرا و شرکت در نشست های موسیقیایی در راستای معرفی و توسعه رپ فارسی در بسیاری از دانشگاه های بزرگ آمریکا از جمله دانشگاه میشیگان و دانشگاه نیویورک را داشته است. همچنین از یاس جهت شرکت در کنفرانسی تحت عنوان «جامعه آسیا» دعوت شد و وی چند ترانه را در این کنفرانس که در منهتن در جریان بود، اجرا نمود. او همچنین اجراهایی در دبی و لندن داشته است.

یاس همچنین در اردیبهشت ۱۳۸۷ از سخنرانان و مهمانان همایش ملی آسیب شناسی در دانشگاه شیراز بود. در این همایش صحبت های نا خوشایندی در رابطه با رپ فارسی گفته شد و در قسمت هایی از همایش توهین هایی به یاس و کل خوانندگان رپ فارسی شد. دکتر جهانگیری و رئیس همایش ملی آسیب شناسی مطالب بسیار تند و زننده را مطرح ساختند و با رفتاری عجیب به نوعی فضا را برای سخنران و مهمان همایش که یاس باشد، مبدل به میز محاکمه کردند. با همهٔ تفاسیر در انتهای این همایش یاس با صحبت های خود و به همراهی دانشجویان ثابت کرد که «رپ فارسی نه تنها یکی از آسیب های اجتماعی نیست بلکه با کمی دقت و بلند نظری می تواند به عنوان یه سبک از موسیقی در ایران بسیار مفید باشد.»

یاسر بختیاری (یاس)...
ما را در سایت یاسر بختیاری (یاس) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عارف جلالی arefgood بازدید : 589 تاريخ : 27 / 6 / 1391 ساعت: 20:23